Jak użytkownicy trafiają na Twoją stronę?

Czy Twój budżet marketingowy jest poważną pozycją w budżecie firmy?
Czy chcesz wiedzieć, jak skutecznie wydawane są pieniądze na przyciąganie kolejnych klientów?

Okazuje się, że możesz to łatwo sprawdzić. Możesz w tym celu sprawdzić sesje w podziale na źródła ruchu.

Opis + ILUSTRACJA

Korzyści – raport sesje i źródła ruchu

Raport sesji w podziale na źródła ruchu odpowiada na ważne pytanie – z jakich kierunków czytelnicy trafiają na Twoją stronę. Dzięki niemu dowiesz się:

1. Które działania zwiększają ruch w Twoim serwisie www

Tekst z rozwinięciem + ilustracja

2. Jak zmieniają się proporcje źródeł ruchu w czasie.

Tekst z rozwinięciem + ilustracja

Sprawdź, które media działają w Twoim przypadku

Czy także Twoja firma przeznacza na reklamę w internecie dziesiątki tysięcy złotych na kampanie PPC? Być może dodatkowo  inwestujesz w tworzenie contentu (czyli treści na stronę, które mają zainteresować Twoich odbiorców).

Jeżeli prowadzisz komunikację w różnych mediach, chcesz wiedzieć, co działa. Poniższa seria raportów będzie wielką pomocą w ocenie, które medium sprowadza do Ciebie czytelników.

Raporty prezentują ruch w dwóch ujęciach:

  • rok kalendarzowy – aby śledzić trendy i sezonowość,
  • poprzedni i bieżący miesiąc – aby obserwować, czy aktualna odwiedzalność jest zgodna z Twoimi oczekiwaniami.

Możesz te informacje obserwować w ramach jednego raportu, ale też łatwo zejść niżej – na poziom wybranego źródła odwiedzin na Twojej stronie internetowej.

Ruch organiczny – raport

ILUSTRACJA

Dlaczego ruch organiczny jest tak ważny?

Ruch organiczny to zwykle najcenniejsze źródło. Są to czytelnicy przychodzący na stronę po odnalezieniu jej w wyszukiwarce (głównie google). Za zdobycie uwagi tych użytkowników nie musisz płacić płatną reklamą!

Co więcej, ten ruch możesz podnosić, jeżeli dobrze przygotujesz stronę pod kątem SEO i aktywnie redagujesz firmową wizytówkę w Google My Business.

A jeżeli zostają na stronie i wracają na nią później, tym lepiej. To ważny sygnał, że strona odpowiada na ich potrzeby i dostarcza właściwych informacji!

Kampanie – raport

ILUSTRACJA

Analiza ruchu z kampanii pozwoli Ci wydawać pieniądze z głową

Jest to ruch płatny, który pochodzi z reklam w najważniejszych kanałach komunikacji. Najczęściej jest to reklama w GoogleAds (w wynikach wyszukiwania, na portalach w ramach Google Display Network).

Możesz do tego raportu dodać także ruch z wybranych kanałów social media, gdzie prowadzisz działania marketingowe. Ta operacja wymaga dodatkowych, indywidualnych ustaleń.

Remarketing – raport

ILUSTRACJA

Co zyskam dzięki obserwacji ruchu z remarketingu?

Remarketing to jedna z ważniejszych odpłatnych kampanii, które możesz prowadzić! Przypominanie się klientom, którzy wcześniej odwiedzili Twoją stronę ma kilka zalet:

  • przypomina o ofercie, którą rozważali,
  • pomaga im zapamiętać Twoją markę (a to zwiększa szansę na zakup u Ciebie!),
  • ułatwia powrót do Twojej oferty (bez ryzyka, że wyszukiwarka podpowie klientowi inną firmę).

Po czym poznam, że remarketing jest skuteczny?

Możesz czuć satysfakcję, gdy rośnie liczba odwiedzin pozyskanych przez kampanie remarketingowe. Remarketing jest często jednym z najlepszych źródeł klientów gotowych do zakupu (z ang. “leadów”). Za tym powinny iść także transakcje, ale tutaj dotykamy już innego obszaru (optymalizacja procesu sprzedażowego).

Ruch z remarketingu powinien być proporcjonalny do ogólnego ruchu na stronie. Jeżeli na stronie nie rośnie, także ruch z remarketingu zatrzyma się na pewnym poziomie. Im lepiej zoptymalizujesz pozyskiwanie ruchu z tego źródła, tym ten poziom będzie wyższy.

Gdy ruch z remarketingu rośnie, może to oznaczać, że:

  • wyświetlasz dobrze przygotowane reklamy, które trafiają w potrzeby czytelników,
  • Twoja oferta jest atrakcyjna (np. cena, unikalne cechy produktu i usługi, świetny wizerunek marki).

Ruch z mediów społecznościowych

ILUSTRACJA

Analiza ruchu z social media ratuje budżet

Media społecznościowe są znane z … łatwości rozpowszechniania fake newsów (czyli kłamstw). Ale co ważniejsze dla Twojego budżetu – same nie są święte, jeżeli chodzi o raportowanie swoim klientom zasięgów. W ostatnich latach dość regularnie wybuchają z tego powodu skandale.

Korzyści z raportu dot. mediów społecznościowych

Wydawanie dużych pieniędzy w social media jest modne. Jednak dla wieeeelu firm pieniądze wydawane na social media to tylko bicie piany…

  • Ten raport pozwoli Ci sprawdzić, jak skuteczne są Twoje kampanie, które mają na celu zwrócić uwagę na stronę www.
  • Masz rzeczywiste dane. Tutaj możesz sprawdzić, co dzieje się na stronie. Niezależnie od tego, co mówią statystyki z Facebook, Twitter, czy LinkedIn.

Nie zapomnij sprawdzić, czy te wizyty przeradzają się później w konwersje (od zapisów na email, przez interakcje na stronie, aż po zakupy).