Google poinformował użytkowników usługi GA4, iż ich konta są gotowe na zmianę modelu atrybucji (przejście z last-click na model data-driven). Zmiana będzie wdrażana od 26 stycznia tego roku.
Co zmieni się po aktualizacji?
Zmiana modelu atrybucji wpłynie na ocenę kanałów, które dostarczają konwersje (organic, paid, social). Atrybucja data-driven oparta jest o machine learning. Oznacza to ni mniej, ni więcej, iż od 26 stycznia 2022 to maszyna będzie oceniała, który kanał i w jakim stopniu przyczynił się do konwersji (w ramach domyślnych ustawień).

W odróżnieniu od modelu last-click, model data-driven analizuje całą ścieżkę zachowania użytkownika od pierwszej, do ostatniej interakcji i przydziela kredyt na każdym etapie lejka.
Google w swojej notatce wskazał, iż zmiana nie ma wpływu na kampanie prowadzone w ramach Google Ads.
Już teraz możesz porównać jak zmienia się przydział konwersji w zależności od wybranego modelu atrybucji:

Więcej o modelu atrybucji data-driven dowiesz się z dokumentacji Google.