Przejścia ze stron – raport

Jakie są korzyści z raportu przejść ze stron?

W tym raporcie sprawdzisz, czy pozyskane przez Twoją stronę linki zwiększają liczbę użytkowników na stronie www.

Jeżeli ruch z pozyskanych linków rośnie, sprawdź domeny i tematy, które przynoszą go najwięcej. To ważna wskazówka do dalszej promocji najlepszego contentu na stronie internetowej. Jeżeli coś raz spotkało się z pozytywnym odzewem, może zdobywać linki także na innych stronach.

Pamiętaj proszę, że w internecie często nie działa nawet zasada Pareto (20% działań przynosi 80% skutków). W przypadku mniejszych / średnich stron bywa, że link, na popularnym portalu – przynosi ponad 90% ruchu na całej stronie.

Dlatego tzw. link-building jest tak ważny! Może przynosić znaczną ilość ruchu, przez długi czas (średni czas życia popularnego posta szacuje się dzisiaj nawet na 2-3 lata).

Co jeżeli ruch z przejść ze stron maleje?

Jeżeli zależy Ci na ruchu z tego źródła, musisz wrócić do strategii pozyskiwania linków z innych stron internetowych. To jedno z trudniejszych i bardziej czasochłonnych działań w marketingu internetowym – przygotuj się na to. Trzy szybkie porady:

  • Nie korzystaj z technik sztucznego generowania linków! Wyszukiwarki wiele takich metod już dzisiaj wykrywają, a jest kwestią czasu, gdy nauczą się rozpoznawać kolejne. Nie ufaj zapewnieniom “ekspertów”, którzy twierdzą, że jest inaczej. Strona zdepozycjonowana za karę przez Google to najczęściej koniec biznesu.
  • Wróć do produkcji dobrego contentu – promuj obecne treści, publikuj nowe (i także intensywnie promuj).
  • Sprawdź backlinki (czyli linki z innych stron do Twojej), pod kątem tego, czy są dobrze wyeksponowane. Być może uda się namówić adminów na lepsze pokazanie ich na stronach, gdzie występują (np. przeniesienie wyżej – above the fold, przeniesienie na ważniejsze strony itp.).

Podobne wpisy