Wejścia bezpośrednie – raport

Dlaczego bezpośrednie wejścia na stronę są ważne?

Wejście bezpośrednie (tzw. direct traffic), to użytkownicy, którzy weszli na stronę wpisująć jej adres do przeglądarki internetowej lub dodali Twoją stronę do “ulubionych”.

Wejścia bezpośrednie możesz kojarzyć z wpisaniem adresu w przeglądarce internetowej. Albo z wejściem za pomocą zakładki w przeglądarce (o! to znaczy, że klient dobrze Cię pamięta!).

Jednak w kategorii wejść bezpośrednich jest też ruch, dla którego Google Analytics nie mógł określić źródła – wejścia botów, aplikacji mobilnych, czy nawet social media. Dlatego warto analizować ten kanał. Jeżeli nieproporcjonalnie względem innych kanałów, to może to oznaczać problemy z oznaczaniem (“tagowaniem”) źródeł wejść.

Gdy ktoś zapamiętał Twój adres – masz do czynienia ze zbudowaną świadomością marki. Taka osoba, jest zwykle gotowa rozważyć zakup usługi / produktu, gdy dostanie odpowiednią ofertę. Pięknie!

Dobrym miernikiem rozpoznawalności Twojej marki jest liczba unikalnych słów skojarzonych z jej nazwą (w slangu marketingowym – tzw. słów “brandowych”). Liczbę tę znajdziesz w raporcie zawierającym dane z Google Search Console, który opowie Ci, z jakich słów (keywords) / wyrażeń (phrases / long tails) użytkownicy wchodzą na stronę. O tym raporcie opowiadamy w innym miejscu.

Raport bezpośrednich wejść podpowie Ci:

  • ilu użytkowników pamięta adres Twojej strony i używa go, aby wejść na nią,
  • czy jest szansa na utrzymanie ruchu na stronie, gdyby zaprzestać płatnej reklamy?
  • czy wyszukiwarki podniosą autorytet Twojej domeny w swoim algorytmie (ruch na stronie to jeden z czynników, które na ten wskaźnik wpływają)?

Dlaczego użytkownicy powracają na stronę?

Idealnie jest, gdy ruch bezpośredni jest spowodowany tym, że użytkownicy odnoszą korzyść z wizyty na stronie. Gdy publikujesz przydatne im informacje, odpowiadasz na ich pytania – zapewniasz sobie stały dopływ czytelników.

Wyjątki? Bywają strony, na które użytkownicy muszą powracać, aby zalogować się i załatwić sprawy obsługowe (np. strony banków).

Jakie są korzyści z dużej ilości bezpośrednich wejść na stronę?

  • Mniej płacisz za reklamę. Skoro czytelnicy przychodzą sami – nie musisz ich “zapraszać za pieniądze”. To może mieć decydujące znaczenie dla dochodowości Twojego przedsiębiorstwa.
  • Zyskasz więcej ruchu z wyszukiwań. Fantastycznie prawda? Ruch bezpośredni może pociągnąć za sobą ruch z wyszukiwarek. Dzieje się tak, ponieważ duży ruch bezpośredni to czynnik rankingujący w wyszukiwarkach (Google, Bing itp.). Im większy ruch – tym Twoja strona jest ważniejsza. A więc, gdy publikujesz – jest prawdopodobne, że wyszukiwarki pokażą Twoje treści wysoko w wynikach wyszukiwań. I bum! Masz ruch na stronie!

Podobne wpisy